Interviul de angajare este mult mai important decât ai crede pentru candidatul ajuns la sediul unei companii, în biroul recruiterului. Nu este doar momentul în care încerci să faci tot posibilul pentru a-l convinge pe posibilul angajator că ești exact persoana de care are nevoie, ci și o ocazie ideală de a afla mai multe despre firmă și despre oamenii care lucrează acolo, scrie Business Insider.
Să arunci o privire în spațiul de lucru unde ai putea să îți petreci orele de muncă sau să cunoști câțiva angajați ai companiei sunt două lucruri care te pot ajuta să înțelegi dacă job-ul pentru care ai aplicat este cu adevărat potrivit pentru tine și dacă atmosfera ți-ar fi favorabilă.
Cinci lucruri pe care trebuie să le iei în seamă atunci când mergi la interviul de angajare
1. Fii tu însuți.
Cel mai probabil, atunci când mergi la interviul de angajare încerci să te mulezi cât mai mult pe cerințele companiei și să creezi o imagine care te poate ajuta să îl faci pe angajator să creadă că ești persoana potrivită pentru ocupare unui post vacant. Este mai important să fii tu însuți la interviu, bine înțeles cu anumite limite, pentru a te asigura că ești cu adevărat ceea ce se caută angajatorul.
2. Află mai multe despre job.
Descrierea job-ului pentru care ai aplicat nu spune, întotdeauna, tot ce trebuie să știi despre acesta. De fapt, de multe ori persoane care nu lucrează în același departament sau domeniu sunt responsabile cu redactarea descrierii, lucru care o poate face să nu fie foarte exactă. Poți ajunge astfel să participi la un interviu de angajare pentru un post cu responsabilități diferite de cele reale, un post de care poate nici nu ești interesat.
În timpul interviului află de la recruiter care sunt cu adevărat responsabilitățile pe care le vei avea zi de zi la locul de muncă și ce aptitudini trebuie să ai pentru a-ți face bine munca.
3. Înțelege cultura organizațională a companiei.
Atunci când ajungi în sediul companiei la care vrei să te angajezi aruncă o privire la spațiul de lucru. Vei afla astfel dacă este vorba despre un spațiu deschis sau închis, dacă se vorbește mult sau nu și care este atmosfera generală în birou. Poate că lucrezi mai bine în zgomot și ești o persoană căreia îi place să discute cu cei din jur sau poate că preferi să muncești în liniște și un spațiu zgomotos nu ar fi potrivit pentru tine.
În timpul interviului de angajare poți primi semnale cu privire la cultura organizațională sau la oamenii care ar putea să îți fie colegi. O candidată a fost pusă, spre exemplu, într-o situație dificilă în momentul în care doi intervievatori au făcut, dintr-o dată, o glumă pe seama ei. A fost neplăcut surprinsă de acest moment și a hotărât să refuze oferta de muncă.
4. Pune întrebări importante intervievatorului.
Una dintre întrebările pe care trebuie să le pui angajatorului la interviu este „Cum a ajuns acest post să fie vacant?”. Dacă el este sincer, vei afla dacă funcția este introdusă recent sau dacă cel care a deținut-o înainte a fost concediat sau și-a dat demisia. Răspunsul te poate face să înțelegi mai bine cu ce vei avea de-a face la locul de muncă și ce așteptări ar avea șeful dacă ai fi angajat.
O altă întrebare utilă la interviu este și „Care este cel mai bun lucru legat de munca în această companie?”. Răspunsul ar putea să te ajute să decizi dacă vei fi mulțumit sau nu de munca ta, după ce vei accepta oferta.
5. Evaluează întreaga experiență a interviului de angajare înainte să iei o decizie.
Poate că te-ai simțit bine în prezența intervievatorului, dar acesta ți-a pus la un moment dat o întrebare ciudată sau a avut o cerință neobișnuită. Astfel de întâmplări i-au făcut pe unii să rămână dezamăgiți de interviul de angajare.
Poate că ai reușit să obți un interviu la compania la care îți dorești de mult să lucrezi, dar nu îți plac mulți dintre oamenii pe care i-ai întâlnit acolo. Ascultă-ți instinctul. Petrecem ore în șir la muncă și nu ai vrea ca tot acest timp să fie petrecut alături de oameni care nu îți plac.
Poate că ai primit o ofertă și simți că ai nevoie de mai multe informații pentru a putea lua o decizie. Nu trebuie să îți fie teamă să pui întrebări în plus pentru a le afla. Acest lucru îi arată angajatorului că ești cu adevărat interesat de job și că vrei să găsești postul potrivit pentru tine.